1. rész - A feltalálás mestere
A történelem játéktitánjainak szárnyaló és jövedelmező fantáziájából és ezen játékszerek gyártóinak rivalizálásából mára hatalmasra nőtt a játékipar. © A+E Networks
A történelem játéktitánjainak szárnyaló és jövedelmező fantáziájából és ezen játékszerek gyártóinak rivalizálásából mára hatalmasra nőtt a játékipar. © A+E Networks
1. rész - A videójátékok születése
Dokumentum | Ismeretterjesztő
A történelem játék titánjainak szárnyaló és jövedelmező fantáziájából és ezen játékszerek gyártóinak rivalizálásából mára hatalmasra nőtt a játékipar.
2. rész - A játékuniverzum mesterei
Dokumentum | Ismeretterjesztő
A történelem játék titánjainak szárnyaló és jövedelmező fantáziájából és ezen játékszerek gyártóinak rivalizálásából mára hatalmasra nőtt a játékipar.
3. rész - Lépésről lépésre
Dokumentum | Ismeretterjesztő
Az ipari korszak csúcsán egy Yale-en végzett és olimpiai aranyérmes orvos a játékok felé fordítja figyelmét. Hátrahagyja jövedelmező bűvészüzletét, és mindent belead forradalmi acél építőjátékába.
4. rész - Az ötletgazda
Dokumentum | Ismeretterjesztő
Egy Marvin Glass nevű látnok felügyeli a 20. század legikonikusabb játékainak megalkotását. A csattogó fogaktól az egérfogóra épülő legendás játékig Glass feszegeti a játék határait, és generációkat inspirál.
5. rész - Káoszból rend
Dokumentum | Ismeretterjesztő
Rubik Ernő magyar professzor „kockamániát” indít világhírű 3D-s kirakós játékával, míg Oroszországban, a vasfüggöny mögött Alekszej Pajitnov mindent kockára tesz, hogy elindítsa a kirakós játékon alapuló videójáték-őrületet.
6. rész - Káposztaföldi babák
Dokumentum | Ismeretterjesztő
Az 1970-es években egy művészeti hallgató, Martha Nelson egy egyedi babát készített, hogy eladja egy vásáron. Nem sejtette, hogy egy vállalkozónak az ő műve ad ihletet egy tömeggyártású babához, mely több milliárd dolláros játékőrületet indít el.
7. rész - A '80-as évek technikai játékai
Dokumentum | Ismeretterjesztő
Az 1980-as évek úttörő technológiája nem csak a felnőttek életét javította, hanem a klasszikus játékokat is újraértelmezte. A szórakoztató technológia határait feszegető innovátorok most először gondolják újra a gyermekkor alapdarabjait.
8. rész - A vízvezeték-szerelő és a sün harca
Dokumentum | Ismeretterjesztő
Az amerikai videójáték-piac 1983-as válsága után egy japán cég támasztja fel az iparágat egy játékkal, melyben egy vízvezeték-szerelő szerepel. Egy rivális azonban megkérdőjelezi az uralmukat, ami háborút indít a videójátékos szuperhatalmak között.
9. rész - Groteszk ikonok
Dokumentum | Ismeretterjesztő
Az altesti humor egyidős az emberi társadalommal, így az erre épülő játékok is. Íme, Amerika leginnovatívabb, legátütőbb és legjövedelmezőbb, sokkoló hatású játékainak története.
10. rész - Karácsonyi őrületek
Dokumentum | Ismeretterjesztő
A nagy világválság idején sláger babától az ezerszeres áron eladott 5 dolláros plüssökig minden szezonnak megvan a kötelező darabja, ami furcsa okokból a Mikulásnak írt kívánságlisták élére kerül. A vásárlók pedig nagy áldozatokra is készek érte.
1. rész - A feltalálás mestere
Dokumentum | Ismeretterjesztő
A második világháborúban egy hajómérnök véletlenül alkotta meg az ikonikus spiráljátékot. Egy másik mérnök ugyanekkor különös anyagot hozott létre, amiből szintén világhírű játék lett.
2. rész - A játéktitánok harca
Dokumentum | Ismeretterjesztő
A háború utáni gyerekdömpingben hirtelen megnőtt a kereslet a játékok iránt. Ruth Handler pedig létrehozta a világ legkönnyebben felismerhető játékát.
3. rész - Játékautók háborúja
Dokumentum | Ismeretterjesztő
Egy fiatal angliai gépész találta fel a világ egyik legsikeresebb játékát, amikor olyan kicsi autót készített, ami befért egy gyufásdobozba, amit a lánya el tudott vinni az iskolába.
4. rész - Társasjáték-birodalmak
Dokumentum | Ismeretterjesztő
Miután litográfiáiból nem tudott megélni, Milton Bradley megalkotta Amerika egyik első társasjátékát, ami minden idők egyik legnépszerűbb játéka lett. De a Parker-testvérek veszélybe sodorták Bradley uralmát.